VIVA LA MAMMA

Av Donizetti. Bearbeidet av Ivar Tindberg, Knut Nærum og Agnes Randers-Pehrson.

Hvor galt kan det egentlig gå når man skal sette opp en opera? Vanvittig galt! Operakomedien Viva la mamma skal på turne til flere steder i Norge, og Foreningen Tiltak har billetter.

Viva la mamma er en ellevill operakomedie fra Den Norske Opera & Ballett. I en liten operatrupp gjør den temperamentsfulle primadonnaen (Eli Kristin Hanssveen) og hennes sangerektemann livet surt for alle. Primadonnaens rival, en kraftfull sangerinnemamma (Espen Langvik) gjør entré, og det utvikler seg til en saftig maktkamp og full forvirring på scenen.

Eli Kristin Hanssveen ble for mange kjent som «operadivaen» da hun deltok i NRKs Stjernekamp. Om sin motspiller Espen Langvik sier hun:  – Espen Langvik som mamma og diva er verdt to ganger billettprisen alene!

– Viva la mamma er en komedie med arier, like mye som det er en opera med vitser, sier Knut Nærum. Sammen med Agnes Randers-Pehrson og regissør Ivar Tindberg har han tilpasset Donizettis tekst til norske forhold.

Opplev syv sangere og seks musikere fra Den Norske Opera & Ballett, samt skuespilleren Sigve Bøe fra Det Norske Teatret i en forestilling med teater og opera i skjønn forening!

«Helt topp operafarse (…) Finn frem lommetørklærne, for her blir det sterkt behov for å tørke lattertårer, og til å putte i munnen hvis latterhylene blir for høye»

Kulturkompasset
«Sjeldent at opera er så morsomt på denne måten»

NRK

Viva la mamma skal på turne til en rekke steder fra 26. august.  Se www.riksteatret.no og kontakt Tonje på tonje@tiltak.org om billetter på ditt nærmeste spillested.