Norsk finale i Melodi Grand Prix

Lørdag 11. mars går norsk finale i Melodi Grand Prix, eller Eurovision Song Contest, av stabelen i Oslo Spektrum.  Nylig ble det kjent at både Kristian Valen, Rune Rudberg og Åge Sten Nilsen er med som deltakere.  Foreningen Tiltak har billetter til begivenheten.

Forventningene til MGP er som vanlig store, ettersom både MGP-general Jan Fredrik Karlsen og NRK allerede har lovet at Eurovision-seieren i Kiev i mai skal gå til Norge.  Foruten de tre nevnt over som vel er de mest kjente, er det mye å glede seg til i den kommende norske finale.

Som Amina Sewali som har vært «talk of the town» i norsk pop-bransje siden 2010, men har valgt teaterscenen de siste årene.  Eller Ulrikke Brandstorp som helt tydelig har et stort talent både som artist og låtskriver. Den lille soul-touchen i bidraget fra DJ-prosjektet Jowst kommer også til å glede mange, det samme med Elin Kåvens sjelfulle samiske bidrag.

Lørdag 11. mars i Oslos storstue Oslo Spektrum, kan du altså oppleve artistene over samt mange flere.  Dørene åpner kl. 19.30 og Foreningen Tiltak har billetter.  Kontakt Geir på geir@tiltak.org.