Mine venner

Riksteatret skal over nyttår på turné med forestillingen «Mine venner». En ideell forestilling for venninnegjengen. Foreningen Tiltak har billetter.

Hun har nettopp «gjort det slutt» med bestevenninnen. Henne som hun har delt alt med, fortalt hemmeligheter til og hatet resten av verden med. Hun er rasende. Vel innenfor døren i egen leilighet hører hun stemmer fra soverommet. Der står alle hun har kalt sine venninner. De kommer fra ulike steder, ulike faser av livet. Det er bursdagen hennes, og de gir henne en overraskelsesfest hun aldri kommer til å glemme. Én etter én holder de tale: Litt for ærlig. Altfor utleverende.

Den kritikerroste romanen «Mine venner» handler om vennskap. Invaderende vennskap, gode gamle vennskap, konfliktfylte vennskap, situasjonsbetingede vennskap og ferske vennskap som likner besettende forelskelser. Hvem makter du å være når du møter alle du noensinne har kjent? Hvem er du uten vennene dine?

Foreningen Tiltak har billetter til venninnegjenger flere steder i landet.  Sjekk www.riksteatret.no for turneruten og send billettønsker til geir@tiltak.org