Kurt Nilsen Julekonsert 2017

Kurt Nilsen synger julen inn i Oslo Spektrum torsdag 14. desember 2017.  Konserten varer ca halvannen time, og Foreningen Tiltak har billetter.

Siden første julekonsert i 2010 har Kurt Nilsen solgt ut konserthus over hele landet. Konserten har blitt et selvskrevet høydepunkt i adventstiden for mange. Den folkekjære musikeren tar med seg noen av Norges beste musikere og vil skape en spesiell inngang til julehøytiden for publikum.

Kurt Nilsens album ”Have Yourself A Merry Little Chistmas” ble utgitt i 2010 og blir omtalt som en moderne klassiker. Albumet har blitt en soleklar publikumsfavoritt og er strømmet over 58 millioner ganger. Platens repertoar er utgangspunktet for konsertens verdige og vakre julestemning.

I utgivelsesåret 2010 solgte «Have Yourself a Merry Little Christmas» imponerende 170.000 eksemplarer, og ble en av av de største salgsuksessene i Norge det året. Det hele ble avsluttet med en storstilt konsert på NRK1 sammen med Kringkastningsorkesteret, som ble fulgt av over 700.000 seere. Platen har solgt jevnt og trutt de siste årene – like sikkert som andre fine juletradisjoner dukker Kurt Nilsens juleplate fra 2010 opp på bestselgerlistene i ukene før jul.

Foreningen Tiltak ønsker velkommen til julekonsert med en av Norges vakreste stemmer torsdag 14. desember kl. 19.30 i Oslo Spektrum!  Kontakt Geir på geir@tiltak.org om du vil være med.