Jul i Blåfjell ved inngangen til adventstiden

Oppsetningen ”Jul i Blåfjell” har blitt førjulstradisjon for mange.  Også i år settes forestillingen opp på Oslo Nye Teater.  Foreningen Tiltak har billetter lørdag 28. november kl. 14.00.

Blånissejenta Turte og familien hennes har mye å gjøre frem mot jul; Den Blå Timen skal lages, og Blåfjell må bli skinnende rent til julenatten. Men noen kaster søppel i Blåfjell -og hvorfor hører Turte gråt fra Kvisthulen… ?

Jul i Blåfjell er en norsk adventskalender produsert av NRK Barne- og Ungdomsavdelingen og sendt første gang på NRK i 1999. I mange år ble oppsetningen vist på Oslo Nye Teater, før nissene flyttet over til Folketeateret.  Nå er imidlertid førjulstradisjonen tilbake på Oslo Nye Teater.

Foreningen Tiltak har billetter til matineforestilling fredag 4.desember kl. 18.00  En perfekt inngang til adventstiden for hele familien.  Kontakt Geir på geir@tiltak.org for billetter.