Finale MGPjr 2018

Finalen i MGPjr 2018 går av stabelen lørdag 3. november, og Foreningen Tiltak har billetter.  Nå har du mulighet til å overvære den spektakulære finalen hvor de 19 finalistene skal i ilden med totalt 10 låter.

Fra Nesna i nord til Birkeland i sør; både rappere, solister, band, en kvartett og to duetter er med på reisen. Og fra mai og helt frem til finalen i november har finalistene gått gjennom en spennende prosess, som skal gjøre dem trygge nok til å stå på scenen i Telenor Arena.  Foran 16 000 publikummere og flere hundre tusen seere på alle plattformer skal finalistene framføre sitt eget verk som innen den tid er blitt profesjonelt produsert.

I midten av mai startet musikkproduksjonen, og i august var hele gjengen på leirskole for å bli kjent med hverandre, før den viktige øvingsperioden fram mot finalen starter.  – NRK ønsker å presentere gode forbilder for barn og unge med musikk som hobby, har prosjektleder Eva Rutgerson Bie sagt.

Årets finalister er Fredrik, Zidan med finalistnavnet «Twilight», Linn og Emma er duoen «Unknown», Amelia har finalistnavnet «Ammy», gruppa «Nameless 5» består av Børge, Anders, Mathias, Jonas og Gabriel. Ada, Indiana, gruppa «4everU» som består av: Eline, Savannah, Maria og Bettina, duoen «Nolea» er Olea og Nora og Leo med finalistnavnet «Fyah Yardie».

Finalen er altså lørdag 3. november i Telenor Arena, og dørene åpner kl 18.00.  Foreningen Tiltak har billetter, kontakt Geir på geir@tiltak.orgdersom du er interessert.