«Cats» i Oslo Spektrum

Musikalen «Cats» fra Londons West End er på verdensturne, og gjestet nylig Norge og Oslo Spektrum.  Selvsagt hadde Foreningen Tiltak skaffet billetter og hadde flere gjester i salen.

CATS er et av de av de lengstlevende showene på Broadway og i Londons West End.  En tidløs forestilling, som fortsetter å levere år etter år. Det er 14 år siden CATS gjestet Oslo sist, og denne gangen kom den i en fornyet versjon, men med den samme spektakulære koreografien og fantastiske musikken.

Cats er basert på T. S. Eliots «Old Possum’s Book of Practical Cats». Musikalen returnerte til Londons West End i desember 2014, hvor det opprinnelige kreative teamet ble gjenforent: Regissør Trevor Nunn, med-regissør og koreograf Gillian Lynne, scenograf John Napier og komponist Andrew Lloyd Webber. Etter to sesonger på London Palladium og en turné i Storbritannina i 2016, er produksjonen nå ute på en internasjonal turné.

Siden verdenspremiéren har Cats blitt satt opp i over 30 land, den er oversatt til 15 språk og er sett av over 73 millioner mennesker verden over. Begge de originale London- og Broadway-innspillingene vant Grammy Award for Best Cast Album.

Flere av publikummerne i Oslo Spektrum denne septemberkvelden hadde fått billetter av Foreningen Tiltak.  Vi håper alle fikk en fin forestilling og regner med at flere av dem nynnet på sangen Memory på veien hjem.