Reisebrev fra Eurodisney

[vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_single_image image=»694″ border_color=»grey» img_link_target=»_self» img_size=»full»][vc_empty_space height=»50px»][vc_column_text el_class=»ingress»]Tenk at vi ble trukket ut til den store utenlandsturen. hele familien til Eurodisney i Paris. Det var ikke til å tro da vi mottok den mailen! Men, det var faktisk en sannhet og gjett om vi har koset oss alle fem i familien “Will “ fra Tønsberg. En mamma, en pappa, to ungdommer og minstemann på ni som flydebuterte på denne turen. Stian på ni er hjerte/lungesyk og har hatt flyforbud av legene, men fikk nå klarsignal og lov til å prøve seg for denne turen.[/vc_column_text][vc_empty_space height=»32px»][vc_column_text]Vi tok alle forhånds-regler vi kunne og det gikk så fint. Stian var et eneste stort smil og hoppende glad fordi han skulle få komme ut i verdensrommet! Han fikk muligheten til å komme frem i cocpiten da flyet hadde landet på Charles de Gaulle. Du kan tro han stolt og vi foreldre var meget lettet over å ikke måtte iverksette krisetiltak underveis under flyturen. Vi satte så kursen mot hotellet. Hotel Explorer ligger kun 5 mininutter unna Eurodisney og er ett stort og moderne hotell. Her tilbrakte vi fire hele dager sammen hele familine.

Eurodisney var fantastisk flott både for liten og stor. Eurodisney Studios var topp for Andreas på 16 som fikk action i bøtter og spann med Rocken roll coster, tre dobbel loop og ikke minst skrekkens hotel. Det var flott å møte Mikke, Donald og vennene hans. Vi befant oss midt inne i en fantastisk eventyrverden fylt av prinsesser, Tornerose og Peter Pan. Spektakulære parader, showet med actionfylte bilstunt i flammehav og to hjul i svingende var imponerende. Vi var publikum tett inntil hendelsene og satt så nære at vi kunne kjenne varmen fra flammene på kroppen. Stian synes dette nok var litt i overkant skummelt med masse skyting/flammer. Vi knipset heltene rått da de villig poserte foran sine kjøretøy.
I fire dager til ende levde vi midt i denne eventyr- verdenen. Vi rak også å ta toget inn til Paris og gikk gatelangs Champs-Élysées, beskuet Eiffeltårnet, besøkte Latinerkvarteret, nøt den vakre Montmartre.
Dette var en flott ferie for oss alle. Godt å være sammen hele familien og et flott avbrekk i en tøff hverdag.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/3″][vc_empty_space height=»40px»][vc_single_image image=»695″ border_color=»grey» img_link_target=»_self» img_size=»medium»][/vc_column][vc_column width=»1/3″][vc_empty_space height=»40px»][blockquote text=»Takk for at dere gjorde det mulig for oss. Minnene om eventyret vil vi alltid bære med oss.

Hilsen Tom, Ellen, Karoline, Stian og Andreas fra Tønsberg