Ariana Grande i Oslo Spektrum

Fredag 22. Mai gjestet pop-dronningen Ariana Grande Oslo Spektrum. Den 21 år gamle sangerinnen vant nylig den prestisjetunge prisen beste kvinnelige artist under MTV’s årlige prisutdeling og det var mange som gledet seg stort til hennes første konsert i Norge. I salen var det også noen med billetter fra Foreningen Tiltak.

Grande startet showet på spektakulært vis når hun heises opp på scenen til hennes store hit «Bang Bang». Fire dansere blir skutt opp av scenegulvet, pyroteknikken smeller og skjermen er full av sukkerspinn-eksplosjoner. Dette satte standarden for et forrykende sceneshow til glede for mange elleville fans.

Ariana Grande startet med skuespill da hun var tre år gammel, og medvirket både på Broadway og i TV-serier. Hun debuterte med albumet Yours Truly i 2013. Albumet, som opprinnelig skulle hete Daydreamin’, gikk rett inn på førsteplassen på Billboardstopp 200-liste. Det solgte i 138 000 eksemplarer den første uken, slik at Grande ble den femtende kvinnelige artisten som debuterte med en førsteplass. Nylig slapp hun hiten, «All My Love», som er å finne på soundtracket til The Hunger Games Mockingjay – Part 1, og som er et resultat av et vellykket samarbeid med Major Lazer.

Publikum fikk gledelig høre Grande’s flotte stemmeprakt i mange av hennes store hits utover kvelden. Grande avsluttet sitt fantastiske sceneshow med verdenshiten «Problem» til storslått jubel fra Oslo Spektrum’s jublende publikum.

For sykdomsrammede barn er det viktig å ha noe å se frem mot og glede seg til. Opplevelser og pauser fra sykdom og sykehus er viktig for psykisk helse og livskvalitet. Vi i Foreningen Tiltak planlegger ulike tiltak for så mange barn som mulig, slik at flest mulig til enhver tid skal ha noe å glede seg til. Vi håper våre gjester i salen denne kvelden fikk en hyggelig og minnerik kveld.