Vellykket julecruise til København

I desember var det igjen klart for Foreningen Tiltaks årlige julecruise til København. Tilbakemeldingene fra flere av deltakerne tydet på at det var et vellykket avbrekk i juleforberedelsene også i år.

Det var en forventningsfull gjeng som siste fredag før jul møtte opp på Vippetangen for å delta på Foreningen Tiltaks årlige julecruise. Både barn og voksne gledet seg til noen hyggelige dager med sjøreise og 8 herlige timer i Kongens by.

Etter at alle hadde fått installert seg i lugarene, var det tid for en felles samling i en av skipets barer, Columbus Night Club. Her serverte foreningen gløgg, kakao og brus og godteposer til barna. Deretter var det felles middag som bestod av ”Det store kolde julebord” som skipet er blitt så kjent for, servert i 7 Seas Restaurant. Barna kunne nyte en egen barnebuffet.

Etter frokost morgenen etter, sto timene i København til egen avbenyttelse. Mange valgte å gå i Tivolis julemarked, med alle lysene, julebodene og forlystelsene. Andre foretrakk shopping hvor de store kjøpesentrene var attraktive, mens enkelte ønsket bare å trekke inn julestemningen i et julepyntet København. Atter andre benyttet anledningen til å innta en ”riktig, dansk julefrokost”. En løftet stemning ved retur til skipet vitnet i hvert fall om at alle hadde kost seg skikkelig, noe som ble bekreftet av flere av deltakerne.

Også på hjemturen ble felles middag inntatt i restaurant Seven Seas, hvor det etter hvert ble høy stemning, og Foreningens representanter fikk mange hyggelige tilbakemeldinger.

Foreningen Tiltak takker alle deltakere for turen og ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt år.