Foreningen Tiltak | Tur til London med Foreningen Tiltak

Tur til London med Foreningen Tiltak

London

03 jan Tur til London med Foreningen Tiltak

London er en gammel og ærverdig by med en fascinerende og dramatisk historie, noe du merker overalt hvor du går.  Og London er et shopping-mekka.  Foreningen Tiltak inviterer et foreldrepar på høsttur med reise og opphold.

«Den som er trett av London, er trett av livet», sa 1700-tallsforfatteren Samuel Johnson, sant nok den dag i dag. London fascinerer alle og alltid. For oss nordmenn er London dessuten shoppingbyen, musicalbyen og fotballbyen. London er vårt sjette mest besøkte charterreisemål.

I London finner du Tower of London, borgen som favner byens historie de siste tusen årene. Her ligger Big Ben og parlamentet i Westminster med røtter tilbake til 1250; alle parlamenters mor og verdens nest eldste nasjonalforsamling etter Alltinget på Island. På formiddagen kan du se vaktskiftet utenfor dronningens slott; Buckingham Palace eller mate duene på Trafalgar Square.

Du bør også få med deg British Museum med en av verdens rikeste samlinger av kulturskatter, særlig den egyptiske samlingen er enestående i verden, Tate Gallery’s nyeste del med moderne kunst i en ombygd kraftstasjon på sørsiden av Themsen, og selvsagt Madam Tusseauds voksmuseum.  Og selvsagt kan dere shoppe.

Foreningen Tiltak spanderer reise og opphold på et foreldrepar til en deilig høstweekend i London.  Interesserte kan sende en e-post til Geir på geir@tiltak.org.