Stjernelag med Beatles-hyllest på Chat Noir

En av høstens store musikkopplevelser på Chat Noir til høsten, vil utvilsomt bli «Vår Beatles-hyllest: Love Is All You Need». Fem av Norges mest kjente artister; Inger Lise Rypdal, Lise Karlsnes, Bjarte Hjelmeland, Jørn Hoel og Atle Pettersen hyller Beatles med alle de klassikerne.

The Beatles regnes som det største og mest innflytelsesrike band i rockhistorien.  Bandet fikk sitt store gjennombrudd i Storbritannia i 1963 med deres andre single, «Please Please Me» som gikk til topps på de britiske hitlistene.  Gjennombruddet i USA kom i februar 1964 med singelen «I Want to Hold Your Hand».  Etter gjennombruddet i Storbritannia og USA ble deres popularitet så stor og intens at den fikk betegnelsen «Beatlemania».

The Beatles fikk 17 nummer 1-sanger i Storbritannia og 20 førsteplasser i USA, noe som fortsatt er rekord i begge land.[6] De påvirket etterkrigstidens «gledesbarn-generasjon» i Storbritania, USA og mange andre land i 1960-årene. Musikalsk åpnet de døren for en rekke britiske band i USA, og de amerikanske hitlistene ble så dominert av britisk musikk at fenomenet ble omtalt som «Den britiske invasjonen». I tillegg påvirket The Beatles mote og kultur, med ringvirkninger til film og politisk aktivisme.  De er utvilsomt den mest populære gruppen i rockehistorien, med et beregnet salgstall på mellom 1 og 2,5 milliarder solgte plater verden over.

«Vår Beatles-hyllest; Love Is All You Need» vil bli høstens store musikkopplevelse på Chat Noir.  Fem av Norges mest kjente artister deler scene; Inger Lise Rypdal, Lise Karlsnes, Bjarte Hjelmeland, Jørn Hoel og Atle Pettersen.  De vil fremføre alle klassikerne fra verdens største musikkband, The Beatles.

Foreningen Tiltak har billetter lørdag 8. september kl 19.30.  Kontakt Geir på geir@tiltak.org om du er interessert i billetter.