Jeanne d’Arc til hele landet

Riksteatret viser Jeanne d’Arc over hele landet kommende høst. Foreningen Tiltak kan bidra med billetter flere steder.

En av høstens storsatsning på Riksteatret er historien om den unge jenta som gikk i døden for en sak hun trodde på. Historien om Jeanne d´Arc berører oss fortsatt, seks hundre år etter at hun ble brent på bålet, og gjort til helgen.  Ikke minst i dagens Europa opplever vi vi at mange er villige til å ofre livet for noe de opplever som større enn dem selv.

Monica Dybwad spiller tittelrollen, mens regi er ved Eline Arbo. – Jeanne d´Arc passet ikke inn i samfunnet.  Hun kjempet alene og måtte gå i døden for sin overbevisning, sier Arbo.

Foreningen Tiltak kan bidra med billetter flere steder over hele landet.  Sjekk www.riksteatret.no og send epost til Geir med ønsket antall og sted, til geir@tiltak.org.