Kritikerrost «Peer Gynt» på Riksteatret

«En sjeldent god «Peer Gynt»», «Grenser til det geniale», «Magisk bra» og «Glitrende» er bare noen av superlativene anmelderne ga Riksteatrets «Peer Gynt» med Anders Baasmo i tittelrollen.

Hva skjer med vår oppfatning av Peer Gynt når vi kommer tett på, hjemme i kjøkkenet hos Peer? Hvem var han egentlig, og hvorfor flyktet han alltid fra seg selv? Regissør Ole Anders Tandberg går tett på personene i Ibsens mesterverk.

Nå venter ny turne så enda flere kan få oppleve denne kritikerroste oppsettingen. I tillegg til Anders Baasmo står Gisken Armand, Ola G. Furuseth, Jan Sælid og Thea Lambrechts Vaulen på scenen, mens regi er ved Ole Anders Tandberg.

Foreningen Tiltak kan bidra med billetter flere steder over hele landet.  Sjekk www.riksteatret.no og send epost til Geir med ønsket antall og sted, til geir@tiltak.org.