MELODI GRAND PRIX 2016

Finalen i Melodi Grand Prix 2016 går i Oslo Spektrum 27. februar.  Ti finalister skal konkurrere om hvem som får æren av å representere Norge i Den Internasjonale Finalen i Stockholm i mai.  Foreningen Tiltak har billetter.

Årets MGP-bukett har en viss overvekt av ballader. Men inni mellom har juryen plukket fram lett tungrock, spretten boybandpop og ikke minst tøysetechno, til tider på tysk. Og tekstene favner over alle elementene, fra is til ild.

I finalen i Oslo Spektrum 27. februar er det fire av disse låtene som går til en gullfinale, og blir spilt én gang til. Den eller de som står igjen til sist, får æren av å representere Norge i Eurovision Song Contest i Stockholm når den går av stabelen i midten av mai. Norge skal delta i den andre semifinalen 12. mai, og går vi videre venter den store finalen to dager senere.  Totalt deltar 43 land i Stockholm disse dagene.

Silya og Kåre Magnus Bergh skal lede finalen i Melodi Grand Prix 27. februar kl. 19.00 i Oslo Spektrum.  Foreningen Tiltak har billetter, og de som ønsker å være med på festen melder sin interesse til Maria på maria@tiltak.org