Kjell-Aksel rocker

[vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_column_text el_class=»ingress»]Cecilie Engers bok om sauen Kjell-Aksel, Kjell-Aksel rocker, er dramatisert av Riksteatrets Christine Stoesen og blitt en «snauklippet rockemusikal for de aller minste».[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_column_text]Kjell-Aksel, katten Arild og kalven Matros spiller i bandet Animal Farm, og drømmer om å bli stjerner. De lar det rocke av låter som Bæ, Bæ lille lam og Dyrene i Afrika. Regien er ved Stein Winge, som for første gang setter opp en barneforestilling.

En dag blir Kjell-Aksel hodestups forelsket i det nydelige jente-lammet Iselin. Men hva skjer når mor Krøll-Lisa tvinger ham til å gå til frisøren og klippe av den lange ullen, som han aldri i livet skulle klippe? Vil Iselin kjenne ham igjen og synes han er like kjekk?

Riksteatret har laget en liten rockemusikal for de aller minste basert på en barnebok fra Cecilie Enger, som også er kjent for romanen Mors gaver. Regien er ved Stein Winge. Ideen og konseptet er ved Christine Stoesen, som har vært en drivkraft for Riksteatrets satsing på dukketeater. Hun har medvirket i mange av Riksteatrets barneteatersuksesser, som Karius og Baktus og Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.

Foreningen Tiltak har billetter til forestillingen på Riksteatrets scene i Nydalen, tirsdag 24. mars kl. 18.00. Interesserte melder seg til Geir på geir@tiltak.org. Det kan også være muligheter for billetter langs turneruten, som finnes på www.riksteatret.no.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]