Kjell Aksel rocker

Riksteatret har laget en liten barneforestilling som bygger på en barnebok av journalist og forfatter Cecilie Enger, Kjell Aksel rocker. Blant flere barn i salen satt også noen med billetter fra Foreningen Tiltak.

Kjell-Aksel er en liten langhåret sau som elsker å spille i rockebandet Animal Farm. De er tre stykker, katten Arild og kalven Matros. De får øve i bakgården til strenge fru Fredriksen, men bare hvis de lover å ikke skremme hønene hennes. Gjør de det, blir de kastet ut. Det fordi at hvis hønene hennes blir skremt, verper de ikke, og fru Fredriksen er avhengig av å ha et nyklekt egg hver morgen.

Det er bare det at det morsomste Kjell-Aksel vet er akkurat det å jage hønene dit hvor hanen Elvis regjerer. Kjell-Aksels mor vil at han skal klippe seg, men hvordan skal den vakre lille sauen Iselin tenke om ham da, når han dukker opp helt uten ull på deres første date? Kommer hun til å kjenne ham igjen? Vil hun ha noe med ham å gjøre?

En morsom liten forestilling hvor barna også fikk stifte bekjentskap med «rocka» versjoner både av «Bæ, bæ lille lam» og «Dyrene i Afrika». Her ble det invitert til allsang og alle sang med av full hals. Barna fikk også stifte bekjentskap med nyskrevne «Lammeskankerock». Vi håper også de små med billetter fra Foreningen Tiltak moret seg og var med på sangene.