KALVØ – en time av livet ditt du aldri får tilbake

Humorshowet med Are Kalvø er sett av 20 000 på Det Norske Teatret. Nå venter turne over hele landet med Riksteatret.  Foreningen Tiltak har billetter på flere spillesteder.

Visste du at vi bruker om lag tre og et halvt år av livene våre til å pusse tennene og stelle oss? At vi sover gjennomsnittlig 27 år? Ser på TV og er på nett i 10 år? Ikke det? Are Kalvø har undersøkt tallene i Statistisk Sentralbyrås Tidsbrukundersøkelse fra 2012, og funnet fram til de raraste ting vi bruker utrolig mye tid på.

Intens jakt

Er vi som lever her og nå i det hele tatt i stand til å gjøre noe stort? Eller har vi for mye annet å gjøre? Kalvø letar etter svar og bruker skamløst eksempel fra sitt eget liv og oppvekst, fra venner, hverdagsmennesker, politikere, idrettsstjerner og andre kjendiser. Til å hjelpe seg på scenen har han et lite husband, i tillegg til en ny gjest hver kveld.

Finner han svaret?

Ikke godt å si, men han kommer til å ha det morsomt mend han leter. Og han kommer til å bryte ut i sang og digresjoner om alt fra plukkfisk til pubquiz, og kanskje, hvis alt annet slår feil,  i dans. Bruker vi tiden vår på de rette eller de gale tingene? Kanskje ligger svaret på en av livets store gåter skjult i tallene om tidsbruk. Kanskje selve meiningen med livet.

«Are Kalvø stiller i en helt egen humordivisjon»

Aftenposten

«En forestilling å få med seg»

VG – trenikast 6

«De best anvendte 90 minuttene hvis man vil more seg»
Dagsavisen

Foreningen Tiltak har billetter på flere spillesteder over hele landet.  Kontakt Geir på geir@tiltak.org for ditt nærmeste spillested.