«Et glass til» på Riksteatret

Teaterforestillingen «Et glass til» med Sven Nordin, Ingar Helge Gimle, Christian Skolmen og Nader Khademi har gått for fulle hus på Christiania Teater i Oslo. Resten av landet står nå får tur når Riksteatret tar forestillingen til 38 steder. Og Foreningen Tiltak skaffer billetter der du bor.

«Et glass til» er basert på den danske filmen “Druk” som har gjort stor internasjonal suksess, høstet strålende anmeldelser og ikke minst vunnet Oscar-prisen for beste internasjonale film.

Lærerne Martin, Tommy, Nikolai og Peter sliter med både motivasjonen, selvtilliten og kontakten med elevene sine. De bestemmer seg for å teste teorien om at mennesket er født med en halv promille for lite i blodet.  Teorien går ut på at alkohol åpner sinnet for omverdenen og får kreativiteten til å blomstre. Resultatet er oppsiktsvekkende. Både undervisningen og selvtilliten forbedrer seg, og vennene begynner for alvor å kjenne seg levende igjen.

– Det er noe helt spesielt med det å reise rundt med Riksteatret – og treffe folk hjemme, sier Sven Nordin til NTB. -Det er en helt unik måte å oppleve land og publikum på, og vi skal reise på kryss og tvers, fra Sørlandet og helt opp til Kirkenes, sier den rutinerte skuespilleren.

Foreningen Tiltak skaffer billetter der du bor.  Se www.riksteatret.no for reiserute og meld interesse til Geir på geir@tiltak.org. Førstemann til mølla vil gjelde også her.