Cirque du Soleil - Corteo i Spektrum

Cirque du Soleil - Corteo kommer til Oslo Spektrum i februar 2022. Vi har allerede fått billetter.

Verdensstjernene i Cirque du Soleil har i årevis trollbundet publikum med sine storslåtte og halsbrekkende show. I dag ble det klart at akrobatkunstnerne gjester Oslo Spektrum med den kritikerroste og populære forestillingen CORTEO.

Underholdningsimperiet Cirque du Soleil turnerer for øyeblikket i Europa med den anerkjente forestillingen Corteo. Corteo er beskrevet som en helt unik produksjon innen sirkuskunst, regissert av Daniele Finzi Pasca. Showet hadde premiere i Montreal i april 2005 og har siden den gang blitt sett av imponerende 9 millioner mennesker. Med enorm global interesse og etterspørsel har Cirque du Soleil fremført forestillingen i 20 land og hele 4 kontinenter. I 2018 ble forestillingen utvidet og videreutviklet for større arenashow.

Corteo, som betyr kortesje på italiensk, er en forestilling hvor historien ses gjennom en klovns øyne. Handlingen går ut på at klovnen forestiller seg sin egen begravelse, som finner sted i et karneval med engler som overvåker alt som skjer. Showet kombinerer lidenskapen til skuespillerne med kraften til akrobatene, og tar publikum inn i en teaterverden som er både komisk og spontan, samtidig som den bærer preg av mystikk.

Kontakt Geir på geir@tiltak.org for billetter