Foreningen Tiltak | Cirque du Soleil og Foreningen Tiltak
Cirque de Soleil, Norge, show, Tiltak, kreft, kreftsykebarn, hjertesykebarn, pusterom i hverdagen, aktivitet for barn og pårørende

Cirque du Soleil skapte magisk stemning

11 mar Cirque du Soleil skapte magisk stemning

Siden 1996 har Cirque du Soleil turnert verden over med forestillingen Quidam. Forestillingen har blitt sett av millioner av mennesker. I helgen som var gjestet de Norge og Oslo Spektrum, i salen var det også noen som hadde fått billetter fra Foreningen Tiltak.

Cirque du Soleils forestillinger faller innenfor sjangeren nysirkus og består av mange sirkusnumre som flettes sammen til en handling. Forestillingen Quidam handlet om unge Zoé. Livet hennes hadde mistet mening; foreldrene var distanserte, apatiske og ignorerte henne. Zoe kjedet seg, og på let etter noe som ga livet mening sklei hun inn i en fantasiverden. I Quidams verden møtte hun mange spennende karakterer som oppmuntret henne til å slippe sjelen sin fri.

Cirque du Soleil er kjent for å legge mye arbeid i musikk, kulisser og kostymer for å skape en flott helhet og stemning for publikummet sitt. Vi håper Foreningens gjester fikk en fin og minnerik kveld, og at forestillingen svarte til forventningene.